מהי הנגישות של מבנים לאנשים עם מוגבלויות?

איזו נגישות זמינה לאנשים עם ליקויי תנועה? ‏ תוכניות הנגישות צריכות לכלול צעדים שיאפשרו לאנשים עם מוגבלויות להגיע למקום מבטחים אם דלתות או מעליות חסומות באש או בהריסות. במקרה חירום, פאניקה ואדרנלין משתלטים לעתים קרובות. במהלך הטרגדיה במרכז הסחר העולמי, אנשים עם ליקויי תנועה נשאו גרמי מדרגות רבים. חשוב שתהיה תוכנית חירום נגישה.

מאמר זה נכתב שיתוף הנגשה פלוס – חברה המתמחה במתן שירותי נגישות לנכים ובעלי מוגבלויות.

מחסומים לנגישות

ישנן דרכים רבות לשפר את הנגישות של מבנים לאנשים עם מוגבלויות. חלק מהמחסומים הם מבניים כמו כיורים בלתי נגישים או ידיות דלת. אחרים הם טיטודינליים. דוגמה נפוצה אחת היא ידית מסורתית שהיא צרה מכדי לשמש מישהו עם מיומנות ידנית מוגבלת. למשתמשים בכיסאות גלגלים, שטיחים עמוקים ושטחים חיצוניים לא סלולים יכולים להיות גם מחסומים. בנוסף, מבנים זמניים או ניידים יכולים להוות מכשול אדריכלי.

למרות שמבני ציבור רבים אינם נגישים לכל, חוק המחסומים האדריכליים של 1968 קבע כי מבנים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות. זהו חוק פדרלי המחייב בניינים פדרליים להיות נגישים לנכים. זה חל על כל הבניינים שנבנו לאחר שנחתם הצעת החוק כל עוד יש להם נגישות מלאה. ה-ABA גם דורש כי בנייני ממשלה או מתקנים פדרליים יעמדו בתקני הנגישות של ADA.

אחת הדרכים להפוך בניינים נגישים לכולם היא לשכור אנשים עם מוגבלויות לתכנן אותם. אנשים עם מוגבלויות יכולים להיות עובדים בעלי ערך ותורמים לעסק. יש להתייחס אליהם בהתאם. מקום טוב להתחיל בו הוא הארגון שלך. כדי להדריך את מאמצי הנגישות שלך, תן דעתך לצרכים ולהעדפות של אנשים עם מוגבלויות. קח את הזמן לשלב אלה לתהליך התכנון שלך. אתה תקצור את היתרונות של הסרת או שיפור מחסומי הנגישות.

בניינים ציבוריים מסוימים נעשים נגישים על ידי הכנסת כניסות נגישות בהם. לכמה בניינים יש כניסות נגישות, אפילו לכמה מהבניינים האחרונים. להיכל המדע וההנדסה, למשל, יש רמפה מובנית ליד המדרגות בקומה הראשונה, המאפשרת לסטודנטים נכים להיכנס לבניין בדיוק כמו סטודנטים כשירים. לבניינים ישנים אין את האפשרות הזאת. סטודנטים עם מוגבלויות יצטרכו ללכת מעבר לפינה כדי למצוא כניסה נגישה.

תקני ADA

התובעת המחוזית קובעת תקנים לנגישות של מבני ציבור לאנשים עם מוגבלויות. דרישות אלה חלות על 12 קטגוריות של מגורים ציבוריים, כגון חנויות, מסעדות, ברים ומוסדות שירות, כמו גם בתי קולנוע, בתי מלון ומתקני בילוי. תקנות אלה תקפות הן למתקנים חדשים והן למתקנים קיימים. עם זאת, יש כמה סבים המאפשרים שינוי מתקנים קיימים כדי להפוך אותם תואמים לסטנדרטים של עוזר התובע המחוזי.

בעוד תקני ADA לעיצוב נגיש לשנת 2010 הם דרישות פדרליות לבניית נגישות, מדינות רבות פונות כעת לקודי בניין אחרים. למשל, באזור 10, בניינים חייבים להתאים A117.1 ANSI. הסטנדרטים חלים גם על אזורים מפותחים, כגון חופים, אזורי מחנאות ושבילים. תקני ADA לעיצוב נגיש לשנת 2010 מכילים אלמנטים שנוספו לאחרונה שאינם מכוסים ב ”נמל הבטוח”.

בספטמבר 2010 פרסם משרד המשפטים האמריקאי תקני ADA לעיצוב נגיש. תקנים אלה הם חובה לבנייה חדשה ושינויים. רוב המתקנים חייבים לעמוד בתקנים של 2010 נכון ל-15 במרץ 2012. למידע על ציות לתובע המחוזי, אתה יכול להתקשר לקו המידע של עוזר התובע המחוזי במשרד המשפטים 1-800-338-7326.

בנוסף לעיצוב ובנייה, על גופים מכוסים לשקול את נגישות הסחורות והשירותים הנמכרים לצרכנים. ישנם קווי דמיון רבים בין ADA סטנדרטים, קוד שיקום בניין שיקגו, כך ישויות מכוסות לעתים קרובות יכול להשתמש בקריטריונים בסיסיים. תקנים אלה כוללים מפרט למכונות אוטומטיות נגישות וכספומטים, מקומות ישיבה באזורי הרכבה, ארוניות וציוד בעל מעמד חופשי אחר. כאשר מציבים ציוד או קונים אותו, על הישויות לשקול נגישות.

דלתות אוטומטיות

אם אתה אחראי על תחזוקת בניין, אולי אתה תוהה מה דרישות עוזר התובע המחוזי חלות על דלתות אוטומטיות. דלתות אוטומטיות מספקות נגישות גדולה יותר לאנשים עם מוגבלויות. למרות ש-ADA לא מציין אם דלת אוטומטית חייבת להיות חלק מבניין או לא, הם שימושיים ונחוצים. מלבד היותם נוחים יותר למשתמשים, דלתות אוטומטיות מפחיתות את הסיכון לפגיעה בכל המשתמשים בבניין. כבעל בניין, האחריות שלך היא לבדוק באופן קבוע כי דלתות אלה הן בסדר טוב.

לדוגמה, הסטנדרטים של ADA כוללים דרישות למיקום המפעיל. המפעיל חייב להיות בהישג יד של אדם עם ניידות מוגבלת. על המפעיל להיות מסוגל גם להיות מופעל ביד אחת ולא לעלות על 22.22 N (5 ליברות). מסיבה זו, כיסא גלגלים חייב להיות שפע של סיווג. לאנשים בעלי יכולת תנועה מוגבלת צריכה להיות גישה קלה לדלתות אוטומטיות בבניינים.

בנוסף לכך, דלתות אוטומטיות בבניינים לאנשים עם מוגבלויות יכולות לסייע במניעת פציעות, תאונות ואירועים בלתי צפויים אחרים. הם מסייעים לבניינים לציית להוראות התובע המחוזי ולספק אבטחה לעובדי בניין. ניתן להתקין אותן על דלתות קיימות או לצייד אותן מחדש עם מפעילים חדשים והגדרות אוטומציה. ניתן למצוא דלתות ללא מגע של ADA מיצרני דלתות אוטומטיים. אם אינך בטוח אילו דרישות חלות על הבניין שלך, צור קשר עם יצרן דלתות אוטומטי והם יעזרו לך למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור המתקן שלך.

דלתות אוטומטיות בבניינים לאנשים עם מוגבלויות חייבות גם להתאים לסטנדרטים של ADA. הדלתות האלה צריכות להיות ברוחב פתיחה של 815 מ "מ. בדרך כלל, לפחות עלה אחד צריך לספק רוחב זה. רוחב הפתיחה נקבע על ידי סעיף 404.3.1. זה קובע שלדלתות אוטומטיות חייב להיות רוחב מינימלי כאשר הן סגורות בכוח על או כבויות. אם אתם משפצים בניין קיים, זוג דלתות בגודל 1,5 מטר (5 רגל) יספק מספיק מקום לכיסא גלגלים.

שירותים אוטומטיים

לשירותים אוטומטיים בבניינים לאנשים יש יתרונות רבים, כולל היכולת להיות עצמאיים לחלוטין, אפילו למי שמתקשים לפתוח ולסגור דלתות. אתה יכול להפעיל את פותחן הדלת באמצעות מפתח קיר או מכשיר שלט רחוק. המערכות האלה מושלמות לאנשים שזקוקים לעצמאות ופרטיות בזמן שהם משתמשים בשירותים ציבוריים. בנוסף, שירותים אלה גם עוזרים לשמור על ציות התובע המחוזי של הבניין.

חוק האמריקאים עם מוגבלויות נחקק ב-1990 על ידי הקונגרס האמריקאי וקובע תקנות לתובע המחוזי לגבי שירותים ציבוריים. המעשה גם קובע כי דוכנים וחדרי שירותים חייבים להיות מינימום של 30 אינץ 'של שטח רצפה. לשירותים בטח יש ארון קיר. ארונות מים חייבים להיות בגובה של 17 ”עד 19” מעל הרצפה. עליהם גם להחזיק בידיות ובמנופים הניתנים להשגה בקלות.

שירותים ציבוריים הם מקור נפוץ לנגישות לאנשים עם מוגבלויות. קשה מאוד לעבור מכיסא גלגלים לאסלה משום שהדוכנים אינם מיועדים לכיסאות גלגלים. בשירותים האוטומטיים יש כניסה רחבה יותר ומרחב נוסף עבור העוזר בהעברה. יש להם שירותים וארון מים לעמוד בסטנדרטים של נגישות.

שירותים אוטומטיים בבניינים חייבים להיות מתוכננים כדי להכיל אנשים עם מוגבלויות. התקנות מחייבות שלפחות 50% מחדרי השירותים יעמדו בדרישות אלה. יחידות ניידות חייבות לכלול גם סמל בינלאומי של נגישות. דרישות אלו דומות לאלה של חדרי שירותים רגילים. אם הדלת מתנדנדת בכיוון אחד, ניתן להזיז כיסא גלגלים בתוך החדר.

מגורים סבירים

לא ברור אם בניין מספק את המגורים הנחוצים לאנשים עם מוגבלויות. עם זאת, התובעת המחוזית וחוקים פדרליים אחרים דורשים שיבוצעו שינויים מסוימים בבניינים. על הנהלת הבניין לדאוג למגורים סבירים במקרים כאלה, בתנאי שלא יגרמו לקשיים מיותרים. למשל, מעלית שתאפשר לאנשים עם מוגבלויות לעלות במדרגות במעלית מרשימה לפני המלחמה עלולה להיות בלתי סבירה בדירה קטנה ושכורה.

אם לבניין שלך אין מקום מגורים סביר, אולי תוכל לבקש אותו בעצמך. במקרים מסוימים, בעל הבית יצטרך לספק אישור רפואי שיש לך נכות. זה יכול להיות רופא, עובד סוציאלי מורשה, או מטפל. אחרי שבעל הבית יאשר את הנכות שלך, תוכל לדבר איתו על הבקשה שלך. אם בקשתך נדחית, ספק הדיור חייב לספק לך הסבר להכחשה.

בעת יישום מדיניות נגישות בנייה חדשה, שקול את היתרונות של מדיניות עבודה גמישה. אף ־ על ־ פי שסוכנות אינה נדרשת לספק חופשה נוספת בתשלום כהסדר סביר, עליה לשקול האם לאפשר לעובד לצאת לחופשה ללא תשלום או לחופשה מוגבלת היא חלופה הולמת. אנשים רבים עם מוגבלויות אינם מסוגלים לעבוד בעבודה של 9-5. אם כך הדבר, שינוי בלוחות הזמנים ובשעות העבודה עשוי להיות תנאי סביר.

כאשר מבקשים הסדרים סבירים, על בעל המוגבלויות להחליט תחילה כיצד לומר את בקשתם. הם אינם צריכים לחשוף את נכותם, אך מומלץ לכלול תיעוד תומך המוכיח את נכותם ומקשר את בקשתם לנכות. תפקידו של המפרנס הוא לוודא את מגבלות הנכות ולא לדון בפרטי הבקשה.

תוכן עניינים