איתור נזילה בבית

איך לזהות נזילה בצנרת

שני סימנים נפוצים לכך שהצינורות שלך דולפים הם קורוזיה ולחות סביבם. ניתן גם לשמוע או לראות דליפה בעזרת מקל האזנה אלקטרוני. אפשר גם לזהות דליפות נסתרות, שקשה יותר לזהות.

כדי למצוא דליפה, עליך לנסות את השיטות הבאות:

זיהוי דליפה בצינור

אף על פי שקשה לזהות דליפה בקו מים, ישנן מספר שיטות שבהן תוכל להשתמש. במקרה של דליפה איטית, אתה יכול להקשיב למים שנוטפים מברז. דרך נוספת למצוא דליפה בצינור היא להקשיב לתנודות. יותר סביר שדליפת מים תהיה איטית וקשה למצוא אותה. אתה צריך מיד ליצור קשר עם שרברב אם אתה מבחין באחד הסימנים האלה.

ניתן להשתמש בבדיקת פטיש המים כדי לחזות מקומות דליפה. זה כרוך בכיבוי זרימת מים בצינור ואיתור גלי הלם הנגרמים על ידי זרימת מים. השיטה הזו יקרה מבחינה חישובית, אז אנליסטים צריכים לפשט את ההנחות. עם זאת, ניתן להשתמש בשיטה זו כדי להגביל את מיקום הדליפה לקטע של 10 מטרים. זה שימושי במיוחד לזיהוי דליפות בסביבה עירונית, היכן שקווי צינורות עשויים להיות חבויים מתחת לבניינים.

למרות ששיטת גלי הלחץ יכולה לשמש לגילוי דליפות, היא לא יכולה לזהות דליפות מתמשכות. מכיוון שגלי הלחץ הראשוניים הם קצרי ימים, הוא לא יכול לזהות דליפה אם האירוע אינו מיידי. מאחר שגלי הלחץ הבאים אינם קיימים, האירוע הראשון של הדליפה מוסווה על ידי אירוע מבצעי. לדוגמה, אירוע מבצעי, כמו שינוי לחץ השאיבה, יכול להסוות את הדליפה.

זיהוי דליפה אקוסטית היא שיטה נוספת שניתן להשתמש בה כדי לזהות דליפה בצינור. הנוזלים הדולפים יוצרים רעש ייחודי כשהם יוצאים מהצינור. הרעש המופק על ידי דליפות בדרך כלל גבוה יותר מאלה המיוצרים על ידי זרימת מים רגילה. שיטת זיהוי דליפה אקוסטית היא שילוב של שלוש טכנולוגיות שונות. EchoShore-M משלבת עיבוד אותות מתקדם וסינון רעש להפרדת רעשי רקע מקולות דליפה.

שימוש בכלי לגילוי דליפה

כאשר לצינור יש דליפה, נוזלים נמלטים יוצרים אות אקוסטי שמזוהה על ידי כלי לגילוי דליפה. מכשירים אלה משתמשים בחיישנים אקוסטיים המאתרים דליפות ויוצרים טביעת אצבע אקוסטית לצינור. אות בתדר נמוך נוצר כאשר יש דליפה. כל סטייה מקו הבסיס תפעיל אזעקה. כלי זיהוי ההדלפה המודרניים מציעים סידור טוב יותר, תדירות ובחירת טווח עיכוב המקלים על הגרפים להבין. כלים מסוימים, כגון גיאו-טלפונים קרקעיים, שימושיים לאיתור מיקום הדליפה, מה שיכול לחסוך את עלות החפירה של הצינור ותיקון הנזק.

דיוקו של כלי לגילוי דליפה תלוי במספר גורמים, כולל עיכוב הזמן בין הדליפה למקור הדליפה. מספר כלי זיהוי דליפה יכולים לאתר את הדליפה על ידי ניתוח מהירות הזרימה והתפשטותה. זה יתרון אחד של כלי זיהוי דליפה. זה מאפשר לך לזהות במהירות דליפות שאחרת יהיה קשה לזהות.

כלי זיהוי דליפה הם אותו הדבר במגורים ובצנרת מסחרית. בדרך כלל, דליפות יפיקו קול כאשר מקור מים מפעיל 8 עד 12 ק "ג של לחץ. הצליל יכול להישמע דרך הצינור או דרך צלחת צינור. כלים אלה יכולים לאתר את הדליפה על ידי נגיעה בצינור עם אנגל סטופ, אשר מפחית את הצורך בטכניקות פולשניות. LaakTronics Plumbers Kit הוא כלי שימושי לגילוי דליפה.

כלי זיהוי דליפה יכול לזהות דליפות. עם זאת, אומנם קל לראות דליפה, אך היא עלולה להיעלם למשך פרקי זמן ארוכים. בנוסף, הדליפה יכולה להגדיל את חשבון המים שלך באופן משמעותי אם לא תוקן. השלב הראשון של כלי לגילוי דליפה מתמקד באיתור נזילה וזיהוי מיקומה. השלב השני מכונה "איתור" והוא כולל איתור ברדיוס של 20 ס "מ.

דליפה יכולה להיות מזוהה על ידי לחות או קורוזיה סביב הצינורות.

אתה יכול לדעת אם יש קורוזיה או לחות סביב הצינור. קורוזיה, שהיא חמצון הדרגתי והידרדרות של צינורות מים, עלולה להוביל לדליפות מים. קורוזיה יכולה גם לגרום למים לספוג יותר מדי מינרלים ויש להם טעם יוצא דופן. יש לדווח על כך לשרברב מקצועי באופן מיידי. קורוזיה יכולה גם להוביל לעובש ומחלות נשימתיות.

מים מחלימים אבזרי צנרת, כולל צינורות מתכת. נחושת יכולה להיות מקוממת, וכתוצאה מכך רמות עופרת ונחושת במים. מים קורוזיביים יהרסו את השסתומים האלה ויגרמו לדליפות במערכת. אם לא נבדק, קורוזיה זו עלולה להוביל לבעיות בריאות. סימן נוסף לדליפה הוא כאשר מים פוגעים אבזרי צנרת ומכשירים.

ניתן להבחין בחלודה במים ששינו את צבעם. למים אולי יש כתם אדום או כחול-ירוק. יש לזה טעם מר או אפילו ירוק. היא עשויה להופיע לאחר התפרקות ממושכת או בעת תיקון הקווים העירוניים. מים יכולים גם לטעום רע בגלל קורוזיה. צנרת נחושת יכולה גם להיות אחראית למים שיש להם טעם מתוק.

התקשר שרברב אם אתה רואה לחות או קורוזיה סביב צינורות. קורוזיה עלולה לגרום לבעיות חמורות יותר, כגון צינור מתפוצץ. לא רק שמים מבוזבזים, גם צינורות חלודים יכולים להיות יקרים לתיקון ואף מהווים סכנה בריאותית לאלה שבאזור. כדי לא להחליף את כל המערכת, זה רעיון טוב לשכור שרברב מקצועי.

כדי לגלות דליפה, השתמש במקל האזנה אלקטרוני

מקל האזנה אלקטרוני הוא דרך נהדרת לזהות מים דולפים בצינורות. מכשירים אלה פועלים על ידי הגברת רעשי מים ומאפשרים לטכנאי זיהוי דליפה לאתר את המיקום המדויק של הדליפה. הם זמינים לאורך של 4 ו -5 מטרים, עם פיסת אוזני העץ להיות ניתנת לניתוק. אותות האודיו ממקלות ההאזנה מועברים אלקטרונית למחשב לצורך ניתוח.

זיהוי דליפה מסורתי הסתמך על התקנים מכניים כדי לאתר את מקור הדליפות. עם זאת, לכלים אלה יש מגבלות. מקלות האזנה מסורתיים מסתמכים רק על חוש אחד, כלומר השמיעה, והם לא יכולים לזהות רעשים שקטים. לא כל הדליפות מייצרות רעש נשמע. אתה יכול לדמיין את התוצאות של זיהוי הדליפה שלך באמצעות מקל האזנה אלקטרוני. זו הסיבה שכל כך חשוב שיהיו מומחים לזיהוי דליפות.

כלי קל לשימוש הוא מוט דליפת מים. מניחים אותו במיקום שבו אתה חושב הדליפה עשויה להיות. אם הצליל חזק מאוד, סביר להניח שיש דליפה. המרחק ממנו אתה מקשיב הוא מה שמגביל את מקל ההאזנה. כדי לקבל תמונה ברורה של מקור הדליפה, תצטרך להשתמש בציוד האקוסטי עם תצוגה חזותית.

רעש נוצר במקור של הדליפה. תדירות הצליל משתנה, בהתאם לסוג הצינור ולחץ המים. קולות מדליפה יכולים לנוע למרחקים ארוכים יותר באדמה יבשה או סלעית. עם זאת, בריכת מים יכולה לדכא את הצליל. צלילי התדר הגבוהים יותר נוצרים כאשר הגזים נמצאים בצינור.

נעשה שימוש בכלי בדיקת צינור וידאו

כלי לבדיקת צינור וידאו יכול לעזור לך למצוא דליפה בצינור באמצעות מצלמה בעלת הגדרה גבוהה המחוברת למוט גמיש. כלי זה יכול להראות לכם היכן בדיוק נמצאת הדליפה, כמו גם כל בעיה פוטנציאלית אחרת. אם יש לך מצלמת וידאו, אתה יכול גם להקליט את הבדיקה שלך, להפחית את עלות הזמן והעבודה של התיקון. אתה אפילו יכול להשתמש בו כדי לזהות חסימות בצינור.

כלי לבדיקת צינור וידאו יכול לשמש גם לאיתור דליפות בצינורות על ידי זחילה דרך הצינור. אתה יכול לעצור את המוט במיקום של החסימה באמצעות המשדר הכלול עם הכלי. ברגע שתמצא את הדליפה, תוכל לסמן אותה עם סימן. זה יחסוך לך את הזמן לחפור את הצינור כדי לתקן את הדליפה.

למרות שזה נשמע מפחיד, בדיקת צינורות וידאו היא דרך מצוינת לזהות צינורות בעיות. שרברב יכול להשתמש בכלי ביקורת צינורות וידאו זה כדי לראות בדיוק מה לא בסדר בצינורות. אם אתה לא מסוגל לבדוק את הצינורות שלך בעצמך, אתה יכול לשכור שרברב מקצועי לעשות את העבודה. אתה צריך להתייעץ עם שרברב לפני שאתה משתמש בטכנולוגיה זו. הוא יכול לספק לך קצת שקט נפשי.

כלי בדיקת צינור וידאו יכול לעזור לזהות דליפה בצינור. בדיקת צינורות וידאו היא דרך מצוינת לראות בדיוק היכן נמצאת החסימה ולאתר את מקור החסימה. בדיקת צינורות וידאו בטוחה יותר משיטות מסורתיות ודורשת מעט מאוד אימונים. שרברב יכול להשתמש בו על כל חלק של מערכת הצנרת. זה יכול לחסוך לך זמן וכסף, כי זה לא ידרוש תיקונים יקרים.

תוכן עניינים