ריסוס עצים טבעי – כל מה שצריכים לדעת

חשוב לזכור כי הדברת עצים בטוחה היא הדרך לשמור על העצים בגינה שלכם. חשוב לזכור כי ישנם המון מקרים בהם נעשה שימוש בחומרי הדברה מסוכנים שיכולים לפגוע בעצים ויש לעשות זאת בקפידה בכדי לשמור על העצים בגינה ויחד עם זאת למנוע הגעת חרקים ומזיקים שיפגעו בעצים.

ריסוס באמצעות חומרי הדברה

חומרי הדברה הם כימיקלים שהורגים חרקים, מכרסמים ומזיקים אחרים. ניתן להשתמש בהם כדי לשלוט במחלות, עשבים שוטים או צמחים לא רצויים. ניתן ליישם חומרי הדברה במגוון שיטות לרבות ריסוס על עלים, מריחת אדמה והזרקה לגזע הצמח. השיטה הנפוצה ביותר היא ריסוס על עלים בעזרת מרסס הדברה או ביד עם מברשת.

חומרי הדברה משמשים בדרכים רבות בחקלאות כולל שליטה במחלות בצמחים וביבולים; מניעת נגיעות חרקים; הרג עשבים שוטים; מניעת מחלות צמחים; כמו גם הדברת מזיקים של בעלי חיים כגון מכרסמים או חרקים הניזונים מגידולים או צמחים.

צורה אחת של הדברה טבעית היא ריסוס עצים אשר מרוסס על עצים כדי להרוג חרקים כמו צרעות וכנימות שעלולים לגרום נזק לעצים. אחד מתכשרי הריסוס הנפוצים ביותר לשימוש בעצים הוא קוניפידור שהוא תרכיז סיסטמי שפועל כרעל למזיקים מבלי לפגוע בשורשי העץ ובמשך החיים והתפקוד של העץ.

תרכיז סיסטמי להדברת עצים

תרכיז מערכתי הוא חומר הדברה שהורג מזיקים על ידי הריגת מקורות המזון שלהם. הוא שימש בחקלאות כדי להרוג סוגים רבים של מטרות חקלאיות, כולל עשבים שוטים, חרקים וקרדיות.

הדרך הנפוצה ביותר להשתמש בתרכיז מערכתי היא כתרסיס של צמחים. שיטת יישום זו יכולה להיות יעילה עבור יבולים מסוימים, אך היא עשויה לא להיות יעילה עבור אחרים מכיוון שלצמחים שונים יש דרכים שונות לקבל חומרי הזנה מהאדמה.

ניתן למרוח תרכיז סיסטמי גם על אדמה או מים כהזרקה למערכת השורשים שם הוא יהרוג כל צמח שבא איתו במגע.

חומר הדברה זה משמש לעתים קרובות להדברת כנימות, חרקים קשקשים, חרקים קמחיים, קרדית עכביש, זבובים לבנים ומזיקים רבים אחרים על צמחי נוי. זה יכול לשמש גם כדי לשלוט בזחלים של חיפושיות קליפה וחרקים מסוימים אחרים הגורמים נזק משמעותי לעצים.

שליטה בעצים – לא רק הדברה

ישנן שיטות רבות ושונות לשליטה בעצים כגון גיזום, דילול וכריתה. עם זאת, שיטות אלו לא תמיד יעילות בשליטה במספר העצים או בגודלם.

שיטת תרכיז מערכתית היא אלטרנטיבה לכל שאר שיטות ההדברה על עצים מכיוון שהיא יותר חסכונית וידידותית לסביבה בו זמנית. זה גם מאפשר ניהול יעיל יותר של משאבי היער.

שיטת התרכיז המערכתית משתמשת בווסת צמיחה המעכב את צמיחת עצים חדשים תוך מתן אפשרות להמשך גדילת עצים קיימים עד עשר שנים. למערכת יש גם קוטל עשבים השולט עשבים שוטים אך אינו הורג צמחים או בעלי חיים אחרים באזור.

שליטה וגיזום עצים

גיזום עצים הוא תהליך המסייע לעצים לצמוח בצורה בריאה ובר קיימא. עם זאת, יש לזה גם חסרונות. החיסרון העיקרי של גיזום עצים הוא הסיכון להשארת עלווה גדולה מדי או קטנה מדי על העץ, וכתוצאה מכך ענפים חלשים ומחסור בחומרי הזנה לבריאות העץ.

על מנת למנוע זאת, ישנן שיטות שונות בהן ניתן לשלוט בכמות העלווה על העץ. שיטה אחת היא להשתמש בתרסיסים כימיים ובטכניקות אחרות כמו כריתת ענפים שאולי לא יהיה צורך בהם יותר.

השיטה הנפוצה ביותר לבקרת גיזום עצים היא באמצעות גיזום ידני.

תהליך גיזום עצים

גיזום עצים הוא תהליך שבו מסירים את הענפים, העלים והשורשים של העץ כדי להפוך אותו לניהול יותר. על מנת לשלוט בתהליך גיזום העצים, אתה צריך שיהיה לך מושג מתי אתה רוצה לגזור את העץ שלך ובאיזו תדירות.

הדבר החשוב ביותר שכדאי לזכור בעת ביצוע גיזום עצים הוא שיש קו דק בין צמיחה מבוקרת ללא מבוקרת. חשוב שהענפים על העצים שלכם לא יהיו ארוכים מדי או קצרים מדי.

ישנם כלים רבים ושונים שיכולים לעזור בשליטה על תהליך זה כמו קווי מיתר, סרט מדידה והימור. היתדות יכולות לשמש לסימון אזורים מסוימים של העצים כך שניתן יהיה לגזום אותם באזורים אלה מבלי להשפיע על חלקים אחרים שלו.

תוכן עניינים