כל מה שחשוב לדעת על טפטים לבית

ישנן אפשרויות רבות לבחור, בין אם ברצונך לעדכן את מראה חדרך או פשוט לרענן את ביתך בעזרת טפט חדש. יש ויניל, טפט צרפתי וסיני, ואפילו לקלף ולתקוע טפט נשלף.

תנועת אמנות ואמנות

במהלך תנועת האמנויות והמלאכות, העיצובים הסתמכו במידה רבה על הטבע ועל אלמנטים דקורטיביים. קולקציית אפלוויקן מ ”גלרי וולקוורינגס”, למשל, מהנהנת מסגנון זה. להדפסים יש מוטיבים גדולים מסוגננים והם זמינים בצבעים מודרניים.

תנועת Arts and Crafts הוצגה דרך האחווה הפרה-רפאליטית, ובהמשך התפתחה לתנועה אסתטית באנגליה. תומכיו הדגישו יושר ואומנות בעיצוב ובבנייה.

במהלך שנות ה-70 של המאה ה-19, הרעיונות מאחורי תנועת האמנויות והמלאכות החלו להתפשט ברחבי ארצות הברית. אנגלופילים אמריקאים התוודעו לתנועה. תומכיו האמינו שאובייקטים צריכים להיראות כמו הדברים שהם נועדו להיות.

למרות שתנועת האמנויות והמלאכות נוסדה בבריטניה, השפעתה הייתה עולמית. זו הייתה תנועה שעקרונותיה השפיעו על כל היבטי החברה. תומכיו הדגישו את ההשפעות החיוביות של אמנות ואמנות. הוא עיצב אדריכלות אמריקאית, פנימיות, כמו גם יצירות יפניות. היא השפיעה גם על סגנון השינגל והמלכה אן ריוובל, כמו גם על סגנון המושבה הישנה.

הדור הראשון של מעצבי האמנויות והמלאכות היה בהשראת הטבע, התמזגות דפוסים עם עולם הטבע. עיצובים רבים שילבו מוטיבים מהאזורים הכפריים והשתמשו בצבעים נועזים.

ויליאם מוריס הוא אבי תנועת האמנויות והמלאכות. הוא יצר מעל 50 עיצובי טפטים בחייו. עבודתו עדיין נחשבת לאחת הגדולות בהיסטוריה ובאבולוציה של העיצוב. עיצוביו ניתנים לזיהוי מיידי וניתן למצוא אותם ברחבי העולם.

עבודתו עוררה השראה ביצירתה של גילדת המאה, גילדה לבעלי מלאכה. קבוצה זו עזרה לבסס מחדש את תהליך ההדפסה.

ארכיון העיצוב יוצר מחדש תבניות של העבר על חומרים באיכות גבוהה. יש להם הדפסים ארכיוניים מתקופת האמנויות והמלאכות, כמו גם תקופות אחרות.

טפטים המיוצרים מסין

בבתי העילית של אירופה מילאו טפחים מסין תפקיד משמעותי בעיטורים הפנימיים במאות ה ־ 17 וה ־ 18. הנושא היה אקזוטי לעתים קרובות. בתחילת המאה ה-17 ייבאה חברת הודו המזרחית מסמכים סיניים לשימוש בנתיבי המסחר האירופיים שלה.

בבריטניה, אירלנד וארצות ־ הברית הוצגו בתחילת המאה ה ־ 18 טפטים סיניים. זו הייתה תערובת של השפעות מערביות וסיניות. פריטים דקורטיביים אלה נמכרו לעתים קרובות כמזכרות לאוכלוסייה המקומית. השילוב הייחודי שלו בין מרקם, צבע ועמידות הפך אותו לאלטרנטיבה גדולה לטקסטיל יקר.

טפטים סיניים היו זמינים גם בצורת חיקוי. חלק מהעיצובים הודפסו על משי או נייר, ואחרים צוירו ביד. הדפסים אלה הודפסו בצבעים בהירים ועם דפוסי ”מזרחי” רופפים.

בסוף המאה ה-17 הופיעו לראשונה באנגליה טפטים סיניים. הם נמכרו בסטים של 25 עד 40 חלקים. לעתים קרובות הם סופקו עם גפרור תואם כדי ליצור קישוטי קיר מתמשכים סביב חדר.

מאוחר יותר, במאה ה ־ 18, הפכו טפחים סיניים דקורטיביים למתוחכמים יותר. הם שימשו לכיסוי סדקים בקירות ולבידוד חדרים שלא היו מחוממים מספיק. עובי הנייר היה דרך נהדרת לחמם חדרים בחורף.

בשלהי המאה ה-19 ירד הטעם לטפט הסיני. בשנות ה-20, סגנונות מזרחיים ראו תחייה קצרה.

טפטים אלה עדיין מיוצרים בסין היום. הם לפעמים משוחזרים עם פיגמנטים באיכות שימור, או שהם עשויים להישאר בסיטו. הקרן הלאומית מחזיקה באוסף הגדול ביותר של טפחים סיניים היסטוריים בעולם. האוסף שלהם מוצג באופן קבוע ב-18 בתים כפריים.

טפטים צרפתיים

בין אם אתה מחפש לעצב מחדש את הסלון שלך או להוסיף שפריץ של צבע לחדר השינה שלך, טפחים צרפתיים יכולים לעזור לך להשיג את המראה ולהרגיש שאתה כבר אחרי. עיצובים מסוגננים ומתוחכמים אלה שואבים השראה הן מהמוטיבים העכשוויים והן מהעתיקים. דפוסים אלה יכולים לכלול ערביים ופייזליים, כמו גם יצירות מיתולוגיות.

בשלהי המאה ה-18 ותחילת המאה ה-19, הפופולריות של טפטים נופיים הייתה בעלייה. הוא נהנה מתור זהב בצפון אמריקה ובאירופה. זה היה סגנון של נייר בעבודת יד שהורכב מסצנות לא חוזרות. העיצובים האלה היו כל כך פופולריים שהם נשארו בדפוס עד שנות ה-60 של המאה ה-19.

טפט פנורמי הוא פרשנות מודרנית של אמנות מיושנת. טפט פנורמי הוא הבחירה המושלמת אם אתה מעוניין בעיצוב שמעורר תחושת פאר בזמן שאתה מתאר תבנית מעוצבת. טפט זה יכול לשמש לתיאור נופים של צרפת או יצורים מיתולוגיים כמו גם תבניות גיאומטריות.

אוסף הטפטים של אנה פרנץ 'כולל עיצובים אייקוניים, הדפסים בקנה מידה קטן, ואפילו בד. עיצובים אלה הם תוצאה של 30 שנות ייצור אמנותי. באפשרותך לגלוש באוסף באינטרנט או להזמין לוח בכל גודל שתצטרך.

חברת אנה הצרפתית מייצרת מערך של עיצובים המשלבים את המודרניות והקלאסיות. זה השילוב של מסורת וחדשנות שהניע את העסק שלהם במשך עשרות שנים. הם מסוגלים ליצור עיצובים יפים ומיוחדים על ידי שילוב של צבע, גחמה ומגע של מצחיקות.

הם אפילו מייצרים את האנה פאלאמפורה הצרפתית, שמשלבת עיצובים אקזוטיים בהשראת אינדיאנה עם מוטיבים מסורתיים. המותג שותף גם עם Zuber et Cie, החברה היחידה שעדיין מייצרת ניירות נוף.

טפטי ויניל

טפט ויניל הוא כיסוי קיר מסוגנן שיכול להיות עמיד לשפשוף, לשטוף וקל לניקוי. טפט ויניל הוא גם מאוד עמיד וניתן להשתמש בו בפנים עמוסים. אפשר לקנות טפט ויניל במגוון עיצובים ודפוסים, שישלימו את סגנון הבית.

ישנן אפשרויות רבות לבחירת צבעים ומרקמים, כולל גיאומטריה קלאסית ופרחים. יש אפילו כמה עיצובי הצהרות למי שרוצה משהו דרמטי יותר.

אתה יכול לקנות באינטרנט טפסי ויניל. ישנן גם חברות רבות המייצרות כיסויי ויניל באיכות גבוהה. חלקם כוללים את סירפי, ברוסטר, קנדיס אולסון וגרהם ובראון.

טפטים לא ארוגים יכולים להיות מצופים ב-PVC, מה שהופך אותם עמידים ועמידים בפני כתם. ניתן להסיר בקלות טפטים אלה, והם טובים במיוחד לשירותים ומטבחים. הם גם ניתנים לנשימה וחופשיים ממכשירי קשר.

כמה טפטים לא ארוגים עשויים מתערובת של סיבים טבעיים וסינתטיים, מה שהופך אותם לנושמים וקלים לניקוי. טפטים אלה בדרך כלל זמינים בצורת משחה מוכנה או כאבקה שאפשר לערבב עם מים.

טפט ויניל הוא משהו שאתה צריך לשקול אם אתה שוקל להשתמש בו. טפט ויניל הוא לא כמו טפט בד. אתה לא יכול לצבוע אותו ואתה לא צריך להשתמש באלכוהול או פריימרים מבוססי מים. אתה יכול לנגב אותו עם בד רך, אבל לא עם חומרים שחוקים או חומציים.

אם אתם מחפשים טפט ויניל שיחזיק מעמד בפנים עמוס, אתם צריכים ללכת על סוגי הויניל בעלי התנועה הגבוהה. אלה הם גם קלים להתקין, ולעשות לחדרים של ילדים גדולים ומסדרונות.

קלף ומקל טפטים נשלפים

טפטים נשלפים הם אפשרות נהדרת, בין אם אתה עובר לבית חדש או רק מחפש תיקון מהיר. לא רק שזה ניתן להסרה, אבל זה גם לא דורש הדבקה או דבק, כלומר אתה לא צריך לדאוג על גרימת נזק לקירות שלך. אתה אפילו יכול להשתמש בו בחדרים אחרים בבית שלך.

קל להסיר ולקלף את הטפט הניתן להסרה. למדוד את הגובה והרוחב של החדר כדי להיות מכוסה. הבא, לרכוש את הכמות הנכונה של לחמניות.

מניות של לואו הרבה מותגים של טפט קליפה ומקל נשלפים. ויניל הוא הסוג הנפוץ ביותר של ויניל, אך ישנן גם אפשרויות PVC. סיום הקיר שלך עשוי להשפיע על צבע הצבע שאתה בוחר.

אפשר אפילו לקנות משטחים מיוחדים, כמו לוח ולוח לבן. החלק הטוב ביותר הוא שאתה יכול ליישם מחדש הטפט הנשלף שלך בכל פעם שאתה רוצה. זה גם פתרון נהדר לשוכרים. הוא גם עמיד ועמיד בפני דמעות, מה שהופך אותו מושלם לאזורי תנועה גבוהים.

הדרך הקלה ביותר להתקין טפט קליפה ומקל היא באמצעות כלי. כלים אלה מאפשרים לך להחליק את בועות האוויר ולהימנע ממתיחת הטפט. ניתן גם להשתמש בו כדי ליישר את הקצוות של הטפט בצורה נכונה.

אתה יכול להסיר קליפה ולתקוע טפט נשלף מבלי לגרום נזק לקיר הגבס שמתחת. זו לא דרך חסינת תקלות להסיר טפטים. עדיין עדיף לחכות לפחות 24 שעות לפני שמנסים להסיר את הנייר.

אם אין לך קיר חלק, ייתכן שתצטרך להחיל פס קטן של טפטים על החלק האחורי של הפאנל הראשון לפני שאתה מיישם אותו על הקיר.

נכתב בשיתוף גולדין דיזיין

תוכן עניינים