מהו תפקידו של מפקח בנייה?

מאמר זה יספק מידע על תפקידו של מפקח בניה. ‏ מפקח בנייה אחראי לשמירה על רשומות ולהבטחת ציות לסטנדרטים וקווים מנחים מקומיים. החובות כוללות גם לקיים אסיפות קבועות עם עובדי בניין ולתקשר עם פקחים אם הפרויקט תואם את קודי הבנייה. לבסוף, הממונה על הבנייה יכול גם להיות אחראי לסיוע לפקחים בבדיקות באתר.

חובות

תפקידיו של הממונה על הבנייה כוללים תזמון עבודה, רישום חומרים ועבודה ודיווח למפקח. תפקידם הוא לפקח על צוות עובדים וקבלני משנה. הם צריכים להכיר את תקנות הבטיחות בתעשייה ואת ההתנהלות הטובה ביותר לבריאות ובטיחות. הם גם צריכים כישורי מנהיגות חזקים. הממונה על הבנייה אחראי לפיקוח על כל היבטי פרויקט הבנייה, לרבות תקשורת עם עובדי האתר וקבלני משנה, בטיחות ובקרת איכות.

ודא שאתה משתמש בפעלי פעולה בעת כתיבת תיאורי עבודה. שמור על תוכן תמציתי. בחר פעלים שיוצרים תנועה וצייר תמונה של חשיבות המיקום. כדי לעזור לך ליצור תיאור עבודה לממונה על הבנייה, השתמש בדגימה זו. היא גם עוזרת להשתמש בפעלים כגון ”תוכנית”, ”להוציא לפועל” ו ”לנהל”, מה שיעניק לקוראים מושג מה כרוך בעמדה.

התפקיד שלך כממונה על הבנייה הוא להבטיח את שלומם ורווחתם של הכפופים לך. למרות שהחובות האלה קשורים זה לזה, האחריות העיקרית שלהם היא בטיחות. מפקח טוב יגן על האינטרסים של הלקוחות, למרות שעובדי בניין הם בעלי המניות החשובים ביותר בכל פרויקט. ודא שהעובדים בטוחים כדי שלא יפגעו במבקרים, בעובדים או באחרים. אף אחד לא צריך בסופו של דבר בבית החולים בגלל תאונת עבודה.

כדי להצליח כממונה על הבנייה, תצטרך להיות בעל כישורים וכישורים מתקדמים. אף שכישרון זה אינו הכרחי לתפקידים רבים, הוא רשום ככישרון מועדף ברישום עבודה מרובה. אם ברצונך ללמוד יותר על תפקידיו של מפקח בנייה, בקר בבלוג ניהול בנייה כגון Informer או Building Team Blug. אתרים אלה עמוסים במידע שימושי על בנייה ומגמות בנייה. חלק מהבלוגים מארחים גם מאמרים על טכנולוגיית מחשבים ונושאי בנייה אחרים.

לממונה על הבנייה יש זכות חוקית לפקח על הביצועים האמיתיים של העבודה באתר. חובה להבטיח שכל התחייבויות חוזיות, כולל אלה בחוזה העבודה, ימולאו. הפרוקורטור לא ישחרר את הקבלן. המפקח חייב גם לשקול שימוש בציוד מכני במהלך העבודה ותנאי מזג האוויר במקום. חשוב גם לציין שמפקח בנייה יהיה באתר בשעות היום.

ידע והכשרה

הקורס הראשון בתוכנית להכשרת מפקחי בנייה מתמקד בניהול כללי של הבנייה. קורס זה מציג את תפקידיהם ואחריותם של המפקחים. הוא מזהה את הפונקציות הבסיסיות וסגנונות המנהיגות של ניהול הבנייה. זה מסביר את העקרונות השונים של מנהיגות ומניע את מנהל הבנייה. היא גם מכסה את הדרישות החוקיות של מפקחי בנייה. הכשרה זו שמה דגש על תקשורת ועוזרת למפקחים לנהל את זרימת המידע.

למפקחי בנייה צריך להיות ניסיון נרחב. המפקחים חייבים להיות בקיאים בכל הטכניקות והכלים. צריך להיות להם הבנה טובה של פריסת אתרי בנייה. הם צריכים להכיר את המדיניות והגישה של העובדים. עליהם גם להתנסות בעבודה עם האיגודים ובהליכי תלונות. המפקחים צריכים להיות מסוגלים להוביל וחייבים הבנה מוצקה של טכנולוגיות הבנייה האחרונות. חינוך הוא תנאי מוקדם לכל משרה בחברת בנייה מקומית או גלובלית.

תואר מפקח בנייה יכול להכין בוגר לתפקידים ברמת כניסה בתחום זה. בהתאם לרקע שלהם, הבוגרים יכולים להתחיל כאומדנים זוטרים, כעוזרים למנהלי בנייה או כמנהלי תוכניות. בוגרים יכולים גם להיות מוכנים למשרות בכירות בחברות בנייה גדולות. בנוסף להכשרה לתפקיד המפקח, יקבלו הבוגרים גם השכלה נוספת, כגון לוחות זמנים מסייעים למחשב, מגורים וקריאת הדפסה מסחרית והנדסה בסיסית.

אחרי שהם יסיימו את קורסי הליבה, הם יצטרכו לקחת שני שיעורים נוספים. באופן ספציפי, מפקח בנייה המתמחה במצבים אזרחיים חייב להשלים שתי כיתות נוספות כדי לקבל את התעודה המקצועית בפיקוח על הבנייה. תוכנית הלימודים מקוונת ברובה, והתלמידים יכולים להשלים את השיעורים בזמנם החופשי. קורסים אלה אינם חייבים להילקח בסדר מסוים. הם חייבים להסתיים בתוך 2 שנים מתחילת התוכנית.

למרות שרוב המפקחים על הבנייה הם חברים באיגוד, השכלה במכללה יכולה להיות מועילה. לפי ה-BLS, השכר הממוצע לממונה על הבנייה בארצות הברית היה 95,260 דולר נכון לשנת 2019.

משכורת

משכורתו של מפקח בנייה משתנה באופן נרחב בהתאם למקום מגוריך, לכמה ניסיון יש לך, ולחברה שבה אתה עובד. בשנת 2004, השכר החציוני של מפקח בנייה היה 50,980 דולר, אבל רבים הרוויחו הרבה יותר מזה. משכורתו של מפקח בנייה תלויה בחברה ובגודל של כל פרויקט. הערכות השכר מבוססות על טבלאות מס פדרליות ומדינתיות משנת 2018. מסי מטרו ספציפיים אינם כלולים.

הבנייה היא אחת התעשיות שצומחות הכי מהר באמריקה. משכורות למפקחים על הבנייה צפויות לגדול ככל הממוצע הארצי עד 2014. קצב הצמיחה יהיה תלוי בכמות העבודה באזור נתון. למשל, מדינות סאנבלט יחוו יותר צמיחה מאזורים עירוניים. יתרה מזו, הוצאות ממשלתיות ישפיעו גם על שוק העבודה. עבודות בנייה יכולות להיות גם עונתיות, ומפקחים עלולים לסבול מתקופות של אבטלה.

מפקחי בנייה צריכים להיות בעלי ניסיון וידע. מפקחי בנייה חייבים לתקשר עם עובדים ולהבטיח שכולם עושים את עבודתם. המפקחים חייבים להכיר את מדיניות הניהול, כולל בעיות בטיחות ועבודה, ואמורים להיות מסוגלים לתקשר ביעילות עם הממונים עליהם. על המפקחים להכיר גם את חוזי האיגוד ואת חוזי העבודה, משום שלעיתים קרובות מתנהל משא ומתן בין האיגוד והמעסיק. על הממונה על הבנייה להיות גם בעל ידע בחוזים אלה כדי לוודא שהפועלים מקבלים את הטיפול הטוב ביותר.

מפקחי בנייה אחראים לפיקוח על עבודת הצוותים. לעתים קרובות הם מתייעצים עם שרטוטים ונותנים עצות לעובדי מלאכה מיומנים כיצד לבצע את עבודתם. הם גם מפקחים על ההכשרה של עובדים חדשים. מפקחי בנייה מתפרנסים נהדר משעות שפל. עם זאת, משכורתו של מפקח בנייה תשקף את הזמן והמסירות שהם משקיעים במעמדם. אתה עשוי להיות מעוניין בקריירה בתחום זה אם אתה מעוניין בתחום.

שבוע בעבודה

סוג העבודה שאתה עושה ישפיע על שבוע העבודה של מפקח בבנייה. אתה בדרך כלל תעבוד 40 שעות בשבוע. אבל, כמה פרויקטי בנייה עובדים מסביב לשעון, אז אתם כנראה תידרשו לעבוד קצת יותר מארבעים שעות. אולי גם מצפים ממך להיות בכוננות מסביב לשעון כדי לעמוד במועדים או לפצות על עיכובים. אתה צריך להיות מודע לכך שסוג זה של עבודה יכול להיות תובעני מאוד.

מפקח בנייה יכול לבלות את רוב זמנו בחוץ ולבדוק את הפרויקט. הוא או היא גם יבלו חלק ניכר מזמנם במשרד. סביבת העבודה היא מהירה, ואתם יכולים לצפות לעבוד בכל מיני תנאי מזג אוויר. לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה בארצות הברית, תחזית העבודה של מנהלי הבנייה צפויה לגדול ב-10% מעכשיו ועד 2028. זו צריכה להיות בשורה טובה למפקחי בנייה משום שצורך בבניינים חדשים צפוי להישאר גבוה במשך מספר שנים.

רוב מנהלי הבנייה עובדים בין 40 ל-45 שעות בשבוע, אבל חלקם עובדים יותר, במיוחד במועדים. יש מעסיקים שמציעים תשלום על שעות נוספות. אחרים דורשים ממך לעבוד בסופי שבוע או בלילה. ייתכן גם שתצטרך לנסוע לאתרי עבודה. יש אתרי בנייה הדורשים נסיעה לאתרים אחרים. תלוי בניסיון שלך, אתה יכול גם להיות עצמאי. זה מאפשר לך לעבוד שעות ארוכות יותר ולהיות הבוס שלך.

תפקידו של מפקח בנייה הוא לפקח ולפקח על תהליך הבנייה. הדבר כולל הקפדה על תקנות הבריאות והבטיחות, וכן פיקוח על קבלני משנה. כדי להבטיח פרויקט מוצלח, אתה חייב להיות מסוגל לתקשר ביעילות. תצטרך להיות מסוגל לשמור על קשר עם סביבת העבודה המהירה. התפקיד שלך הוא לוודא שהכל נעשה בזמן ובצדק. אם יש לך כישורי תקשורת מעולים, העבודה הזאת עשויה להיות מושלמת בשבילך.

תוכן עניינים