איך לבחור אדריכל בירושלים?

הבחירה באדריכל לביתו החדש של הספרייה הלאומית לישראל פתוחה כעת. משרד האדריכלים היפני SANAA נבחר לאדריכל הנבחר עבור הבניין בסך 1.5 מיליארד דולר, 100,000 מ"ר במרכז ירושלים.

הכשרה אדריכלית ישראלית

בתוספת ימי עיון וכנסים, מתקיימת רק בתל אביב, אך המשרד טיפל בפרויקטים בגדלים שונים עבור מגוון לקוחות, כולל רשות מקרקעי ישראל, הספרייה הלאומית לישראל, וכן משרד הביטחון. בית הספר הישראלי לאדריכלות לתכנון ותכנון בתים למינהל מקרקעי ישראל, הממוקם בתל אביב, עם משרדים בירושלים, בירושלים ובירושלים.

מחשפים אדריכל בירושלים? הכנסו לאתר של אינדור אדריכלים.

התחרות אורגנה על ידי איתן, נשיא איגוד האדריכלים, בתגובה להקמת בניין משרדים חדש עבור משרד הביטחון בירושלים. אדריכלים ישראלים, והוא קרא לישראלים להחרים את התחרות מכיוון שהם הרגישו כי האינטרס הציבורי מופר ובוז.

הרמון רצה לאמץ את המסורות האדריכליות של היהדות

הנצרות והאסלאם, ועיצוב YMCA נושא קווי דמיון רבים לאדריכלות בית המקדש השני בירושלים והר הבית. לאחרונה התברר כי האבן ששימשה לבניית הבניין שימשה לבנייה. יזיד אבן סלאם ידוע גם כאדריכל אחר של בניין זה, אך זהותו מעולם לא נחשפה ויש מידע מוגבל על האדריכל מאז שנבנה לפני אלפי שנים. יסוד ה- MCA כולל אבנים ששימשו ככל הנראה במהלך בניית המקדש השני. בתקופת שלטונו של השאה, שמו של אדריכל הוא עדיין אחד התעלומות האדריכליות הגדולות שלנו.

בניין זה יהיה אחד הפרויקטים הציבוריים החשובים ביותר שיוקמו בישראל בעשורים הקרובים

ועיצובו מהווה אתגר אדריכלי ייחודי. הטכניון – המכון הטכנולוגי לישראל, החוקר את הבניין השני בגודלו בישראל במימון משפחת רוטשילד, שוקל לבנות בניין של 1.5 מיליארד דולר באתר בית כנסת ותיק בתל אביב.

ככל שנשכח מבחינה ביוגרפית

מבנים מסוימים שתכנן הם הכרחיים בהחלט לנוף העירוני של ירושלים. הבניינים המקיפים את שטח המוזיאון בעלי מאפיינים אדריכליים שונים, המייצגים מגוון סגנונות וסגנונות אדריכליים כמו גם מגוון רחב של סגנונות. אלן רשום כאדריכל הן בישראל והן בארה"ב, לכן בדוק אם הוא חבר במכון האמריקאי לאדריכלים (AIA). זה אירוני, אבל אני בטוח שהאדריכלים כולם חברים בו, וזה העניין.

בית ההבראה מבטחים שתוכנן על ידי האדריכל יעקב רכטר

שתוכנן גם הוא, זכה בפרס ישראל בשנת 1973. בירושלים יש כשניים עשר מהם, כולל מוזיאון הבאוהאוס, אנדרטה לאדריכלי באוהאוס מפורסמים משנות השלושים, וכן המוזיאון לאמנות מודרנית בירושלים.

דיברתי עם דוד אנטול ברוצקוס

שבנה הרבה מבנים יפהפיים בירושלים ובערים אחרות בישראל. רק בשנות החמישים הבנתי שהאיש הזה יהפוך למשהו לחיקוי לקריירה העתידית שלי כאדריכל בישראל ומחוצה לה, אבל חזרתי מאוחר מדי מלימודי בבית הספר לאדריכלות באוניברסיטת מנצ'סטר וב- החודשיים שלאחר מכן פגשו אדריכלים מכל רחבי הארץ. ריצ'רד קאופמן, שלקח אותי לטיול ארוך בירושלים, הראה לי את בנייניו ואת העובדה שרוב האדריכלים שפגשתי נתנו לי את זמנם היקר.

הארכיטקטורה של האומיות התאימה לאדריכלות הביזנטית

וכיפת הסלע הלכה בעקבות דוגמה זו, כפי שניתן לראות במסגד אל-אקצה ובבניינים אחרים בהר הבית. שגיב טוען שהארכיטקטורה של מתחם מקדשים על צדק בעלבק הונחה על הר הבית (ראו תמונה מכוסה כאן), לא זו של מסגד אל-קודס או כיפת הסלע, אלא שילוב של השניים.

חדר מעגלי דומה השתמר באחד ה דקפוליס, שבנה אדריאנוס מחדש בירושלים. זו בירושלים שונה מזו של צדק בעלבק באוריינטציה למרחקים ארוכים, בניגוד ל"אוריינטציה למרחקים ארוכים "של מקדש ירושלים.

איימי והצוות שלה מציעים שירותי תכנון אדריכלי שיכולים לכלול כל דבר

החל בבחירת מגרש בנייה, מציאת בתים קיימים, עריכת תוכניות, פיקוח על בנייה, תכנון חללי פנים ובחירת רהיטים. מי שהוקמו בשטחים הכבושים, כמו אלה בחברון ובירושלים, הם משתפי פעולה מדרגה ראשונה.

תוכן עניינים